På väg till flyget får inget gå fel

Från Stockholm city till Arlanda på 20 minuter. Och ny biljett om tåget blir mer än två minuter försenat. Så ser Arlanda Express löfte till kunderna ut.

Snabbhet, punktlighet och bekväma resor är avgörande konkurrensfördelar för Arlanda Express som har 55 000 avgångar mellan Stockholm city och Arlanda varje år.
− Jag åker alltid med Arlanda Express. Det går fort och jag har aldrig varit med om att ett tåg blivit inställt eller inte kommit fram i tid, säger Ulrika Morgenstern, resenär som ofta flyger från Arlanda.

Arlanda Express ägs och drivs av A-Train AB, vars största utmaning beskrivs som att ”i alla lägen ge kunderna det de blivit lovade – en punktlig, snabb och miljövänlig resa som alltid blir av”. Det ställer mycket höga krav på Euromaint, som sköter fordonsunderhållet sedan 2005.

Nyligen förlängdes kontraktet, och Martin Byström, teknisk chef på A-Train, berättar vad han är speciellt nöjd med:
− För att vi ska kunna hålla våra kundlöften måste servicetänkandet finnas i alla led, även hos våra leverantörer, och det tycker vi att Euromaint Rail har. Vi har haft väldigt hög tillgänglighet till våra tåg och en bra relation både med de som utför underhållet och på ledningsnivå.

Ladda ned broschyr

Kontakt: Lars-Åke Dahlström

+46707622940